24 Wonen
Image default
Decoratie en accessoires

Maak het weer goed met bloemen, na een slechte dag

Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Misschien heb je koffie op je shirt gemorst, zat je vast in het verkeer, had je ruzie met je beste vriend of vergat je een belangrijke vergadering. Het overkomt de beste onder ons! Maar wat kun je doen als het leven je een curveball toewerpt? Hoe kun je terugkaatsen en morgen een geweldige dag hebben? We hebben allemaal wel eens een slechte dag, maar die hoeft onze week niet te verpesten. Hier zijn 5 manieren om het goed te maken na een slechte dag.

Adem en ontspan

Als we gestrest zijn, gaat onze bloeddruk omhoog, en als die te hoog wordt, kan dat leiden tot hartaandoeningen en beroertes. Leren ontspannen kan dat helpen voorkomen. Ontspanningsoefeningen kunnen de bloeddruk verlagen, stresshormonen verminderen en u helpen ’s nachts beter te slapen. Hier zijn 3-5 manieren om te ontspannen: U kunt ook begeleide ontspanning proberen met apps, podcasts of websites. Die leiden u in een paar minuten door een reeks diepe ademhalingen, beeldspraak en andere strategieën om u te helpen ontspannen en ontstressen.

Oefening

Als u sport, maakt uw lichaam endorfine vrij – chemische stoffen die ons gelukkig maken. U geeft niet alleen uw humeur een boost, maar verbetert ook uw algehele gezondheid en productiviteit. Lichaamsbeweging is een van de pijlers van een gezonde levensstijl: het helpt ons fit te blijven en geeft ons meer energie, het verbetert onze stemming en ons concentratievermogen en kan zelfs het risico op depressie verminderen.

U hoeft geen marathon te lopen om een verschil te maken. Probeer elke dag minstens 30 minuten te bewegen. U kunt aan krachttraining, yoga, dans of een andere fysieke activiteit doen. Diep ademhalen tijdens het sporten kan je helpen te ontspannen, je te concentreren, en je stemming nog meer te verbeteren. Het is wel belangrijk dat je het goed doet, dus kijk eens naar deze tekenen dat je niet goed ademt tijdens het sporten.

 

Help anderen en aanvaard hulp

Als we anderen helpen, kan dat ons naar een plaats van dankbaarheid en waardering leiden. Het leidt onze aandacht af van onze stress en naar iets positiefs. We kunnen vrijwilligerswerk doen in onze lokale gemeenschap, helpen op een lokale school, of onze tijd doneren aan een lokaal dierenasiel. Het hoeft niet iets groots te zijn. Zelfs een vriend helpen met het inrichten van zijn kast is een geweldige manier om je mindset te veranderen van negatief naar positief.

Vier successen

Het is een manier om je slechte dag om te draaien door je te richten op de positieve dingen die gebeurd zijn. Het is een makkelijke manier om je gedachten af te leiden van de negatieve dingen die eerder op de dag zijn gebeurd. Het werkt als volgt: Maak aan het eind van elke dag een lijst van vier successen. Dat kan van alles zijn, van “Ik heb vandaag 20 dollar op de grond gevonden,” tot “Ik heb opslag gekregen op mijn werk.” Het kan iets kleins of iets groots zijn. Als er iets misgaat, is het makkelijk om je op het negatieve te richten. Dit kan je angstgevoelens vergroten en je ervan weerhouden verder te gaan. Maar door je te richten op het positieve, kun je je slechte dag omdraaien en hem afsluiten met een hoge noot.

Zeg het met bloemen

Heb je het idee dat je iets goed moet maken bij een ander? Dan kan een leuk presentje je daarbij helpen. Geef een mooi boeket bloemen van Pluk n Bloom. Onze boeketten uit Amsterdam gaan heel Nederland door en hebben al heel wat mensen blij gemaakt.

http://www.pluknbloom.nl